Tuesday, December 1, 2009

Kusagil on kaarid...

Kaisime vaatamas filmi 'AntiKristus'. Pean ytlema, et olin eelnevalt filmi kohta kuulnud nii head kui halba - kinosaalist valjakondivatest kriitikutest kuni aplodeeriva publikuni... Ise kogesin sarnaseid tundeid, soovi valja jalutada, tundes, et see film oleks pidanud jaama filmimata, kuid samas ka onne lopuni vastu pidamise tottu. Ja tuleb oelda, kui vagiina kaaridega loikamise stseenini vastu pidasin ja stseeni ise yle elasin, olid oudused selleks korraks labi.

Minu jaoks oli see film pigem psyhholoogiline thriller kui oudusfilm. Psyhholoogiline mojutamine, sellel mangimine on minu jaoks kahtlemata oudsam kui labane veristamine ekraanil. Lars von Trier sai sellega hakkama. Film on ilus, kunstiline.

AntiKristus - mina ise
AntiKristus - kristluse vastane (voi ytleme siis nii, et koige selle vastu, mis ajaloos jargneb kristluses kymne kasu vastu: vagivald, tapmine, ahnus jne)

Minu jaoks oli AntiKristus filmitud feministlikust paradigmast lahtudes. Millisena peabki end naine tajuma, kui mitte kurjusena. Piibelgi seab, et naine on patt (seks), kes loodud mehe kyljeluust ja kes ahvatles Aadama ja seetottu viis kogu Eedeni allakaigule.

Aga, Me peaksime Piiblit lugema kriitilisest vaatepunktist, mitte tulihingeliselt paisutama koike, mis seal kirjutatud on. 10-st kasust piisab.

Minu jaoks avanes see film sellisest, peale mida ei tundunud isegi vagiina ara loikamise stseen enam oudne. Ka plakat on kujundlik: kaarid, mille sormikuteks mehe ja naise pea. Kahtlemata on meeste ja naiste vahel kaarid.

Voib-olla ponevam kui film ise (kaasaegsuse kontseptsioonist lahtudes) oli filmile jargnenud ohtusook Tim-i juures. Tim on 'squatter' ehk ta on hoivanud tyhja maja Melbourne's, kus elab oma sopradega ja kus voorustab 'couchsurfers'eid'.

Ma olin yllatunud, et ta sellise korraliku maja elamiseks oli leidnud. Igas toas oli 'king-size' voodi ja vesi oli ja ka elekter. Majal oli korralik aed. Suureparane koht. Ok, lisaks 'squattimisele' tegeleb ta ka 'dumpster-diving'ga' ehk siis toidu korjab ta endale (ka teised majaelanikud) prygikastidest.

Eilne ohtusook oligi prygkasti visatud toidust. Mmm ja pean ytlema, et soin oma elu parimad taidetud munad. Varasemalt ma taidetud munasid ei armastanud, mu meelest nagid nad jube jalgid valja, aga nostalgiast pistsin seekord yhe nahka ja yhele jargnes veel kolm ja lahkudes veel neljasgi. Toesti, elu parimad taidetud munad ja tulid seekord prygikastist.

Prygikasti toidust ehk parim-enne-homme-labi sai soonuks 12 inimest!!!!! Ja kui palju on maailmas nalga?! Ja kui palju viskavad supermarketid, pagariarid, kohvikud, restoranid igapaevaselt parim-enne-homme-labi toitu minema?

Kusagil on kaarid.

Ja siis on meil seadused, mis ei luba asutustel toitu ara anda voi seadused, mis kasivad prygikastid lukku panna.

See 'squatter community' on prygikastidest leidnud endale ka muud meeleparast - hygieenitarvetest kuni kohvimasinani valja.

Me korjasime eile endale tanavalt uue vana-teleka, 'squatter' elanikud said endale saagiks diivan-voodi. Koik need kuulusid araviimisele prygilasse.

Kusagil on kaarid.

Idee 'squatter'ist'

3 comments:

midaiganes said...

Anarhistlik rühmitus Punamust tahtis kunagi Eestis ka sellise squati-korteri tekitada, aga sellest vist ei tulnud midagi välja. Igatahes pole kuulnud.
Kindlasti ürita "Püha Tõnu kiusamine" ka ära vaadata, kui kunagi näppu satub. Tahaks teada, mis sa sellest arvad.

Kaidi said...

Tallinnas elavad päriselt sama elustiili viljelevad inimesed. Ja mitte halvasti, vaid samuti väga hästi hakkama saavalt. Osadel on olemas isegi kokkulepe maja omanikuga, et too ei küsi tasu ja elanikud hoiavad hoone korras. WIN-WIN!
Ja ma pean mainima, et maruvahva on lugeda su tekste ilma täpitähtedeta, mu fantaasia lendab :)

Tanel Jan said...

Ma tahan seda filmi, loodan, et see on juba dvd-l. lasen selle joulukingiks endale siia saata. saab kohalikele vaheke eesti filmikunsti nuusutada anda:)