Tuesday, December 8, 2009

Kuradi kapitalism!


Shaun, Jan & James

Vedelen voodis. Valjas sajab vihma. Hommikul kella kaheksa paiku hakkas sadama ja sajab siiani. Kell on pool kaksteist. Kass lebab ka mu korval. Terve oo magas ta mu kylje all.

Akna taga oitseb yks puu. Oied on ornroosad, kuid puu nime ma ei tea. Kohalik. Fotoaparaati ei ole, pilti ei saa teha.

Eile kaisime kinos. Mulle ei meeldinud ylde see film. Ei maleta isegi pealkirja. Film raakis loo yhest tegelasest USA-s, kes tootas suures korporatsioonis ning saavutas edu labi valede, kuid hiljem laks yheksaks aastaks vangi, kuna vottis 9 miljonit dollarit (voi rohkemgi) altkaemaksu. Film pohines elus pariselt aset leidnud lool. See oli lugu ameerikalikust edu mudelist, kus inimene laheb peast lopuks lolliks.

Vahepeal suhtelsime siin ka yhe USA neiuga ja sain teada "ponevaid" fakte "vaba maailma" elust. Naiteks pole USA elanikel tervisekindlustust, mitte mingisugustki (kui sul on raha, siis saad lubada arsti juurde minekut)! Ja najakas on moelda, et inimesed seal voitlevad Obama tervisekindlustuse reformi vastu. Nad kardavad seal koike, mis on natukenegi sotsialistlik, riigi poolt juhitav. Huvitav fakt oli ka see, et USA-s pole inimetele ette nahtud puhkust. Kui sa tootad taistooajaga, siis saad votta aastas 10 paeva puhkust, aga enamik ei vota, sest see naitaks, et sa pole hea tootaja. 10 paeva aastas puhkuseks!? Mille nimel nad rabavad seal?

Kohati tundub mulle, et austraallased pyyavad saada edukamateks kui USA-lased. Statistika ytleb, et nyyd hoiab austraalia korgeimat kohta majade suuruse edetabelis. Varem olid suurimad elumajad USA-s, nyyd siin. Huvitav fakt on ka see, et austraallased lykkasid USA ylekaaluliste esikohalt teisele kohale.

Kohati tundub, et Austraalia soovib kompenseerida midagi, mida tema suur vend USA on ammu juba korda saatnud - end tais soonud ja inimesed suurtesse kastidesse surunud.

Oma maja on austraallaste jaoks nagu aamen kirikus. Selles suunas kaib vaga tugev propaganda, ka valitsuse tasandil. Eesmark on jouda 'first home buyers'-teni, nemad on turg. Noored, kellele tuleb varakult selgeks teha, et oma maja teeb neid vaga onnelikuks. Ja mida ongi muud elult vaja kui vaid elukaaslast, kolme-nelja autot ja maja. Nagu seal filmis, mida vaatasin, mehel oli kaheksa autot, millest kolme ta polnud kordagi kasutanud.

Ma pole veel aru saanud, kas ma hakkan muutuma (voi olengi) roheliseks voi sotsialistiks (voi on need yks ja seesama). Taimetoitlane ma juba olen (soon kyll kala).

Reedeohtune peolkaik: James & mina

Ka laupaeval oli synnipaevapidu ja ka pyhapaeval oli synnipaeva piknik. Sotsiaalne kalender on tihe-tihe...

No comments: