Wednesday, September 1, 2010

Byrokraatia ja Elu...

... kas alla anda voi labi narida? Selles on kysimus.

Eile soovisin oma austraalia kontolt teha ylekannet oma eesti kontole, aga... Tehingu sooritamise ajal tuleb teade, et tegelikult sa seda teha ei saa. Miks? Sest sa oled valismaal, euroopas ja ylekande sooritamine on korge turvariskiga. Helistasime panka, et abi saada. Pangateller annab meile teada, et juhid muutsid nadal tagasi turvameetmeid, mis tahendab, et rahvusvahelise makse sooritamiseks peab sul olema uus vidin (PIN -kalkulaator?). Aga mul ei saa seda olla, kuna reisisin ju riigist valja enne uute turvameetmete kehtestamist ning vaga oleks vaja ylekannet teha. Vastus taas, et ei saa, sest systeem ei lase. Palun, akki kuidagi saab, sest minu austraalia kaart ka ei toimi siin, kuigi peaks toimima. Seega, palun, vaga on vaja ylekannet teha. Vastus, ei saa, systeem ei lase.

Nadalaid tagasi helistasime ka panka, sest tahtsin sooritada austraalia sisest ylekannet, aga ei saa, sest panga turvameede on sms-i saatmine austraalia numbrile, mis lopetab kehtivuse, kui riigist valjuda... Palun, kallis pank, avita. Onneks, oli nous teller sel korral eemaldama turvameetme.

Kaarti ka kasutada ei saa, sest kuigi on Maestro kaart, ei taha PIN kood siinsetes automaatides tootada, kysisime ka pangast, et miks ei toota. Nemad ei saa aidata, sest PIN koodi tean vaid mina ja pank aidata ei saa. Pakkusid lahenduseks, et proovigu ma PIN koodi ette paar nulli ja kui ei toota, siis taha paar nulli, et akki laheb labi. Akki ma ei tea PIN koodi, aga tean, sest see number vaatab mulle pangapaberilt vastu.

Proovin ajada ka viisa asju. Loobusin arstlikust kontrollist saksamaal, sest see on 3x kallim sama teenuse kasutamisest eestis.
Teen seda koike eestist.

Soovisime saata austraalia politseile avaldust minu kriminaalse tausta kohta. Saatsime ara, aga siis tuli valja, et on ka menetlustasu. Ma lolli peaga motlesin, et noh, mis seal ikka, teeme ylekande. Aga austraalias on vaga tavaline, et saadetakse rahatsekk. Ja see ongi ainuke voimalus. Rahatsekk peab olema Austraalia pangast voi Austraalia pankade poolt volitatud pangalt. Uue avalduse teeme sedasi, et anname avatud ymbrikus avalduse James'i isale, kes tuleb Berliini sel nadalavahetusel ning tema viib ymbriku austraaliasse, kus votab austraalia pangast rahatseki ning postitab siis selle austraalia politseile. Punkt!

Alati leidub tee valja!!! Alati. Tuleb hambad teravad hoida ja narida.

Soovides osta tana yhte ymbrikut postimajast, noh et saata politsei avaldust. Nagin kohe ara, et myyakse vaid kymneseid pakke. Motlesin, et ma ei osta pakki, sest soovin vaid yhte. Jarjekord joudis minuni. Kysisin yhte ymbrikku. Myyja viitas riiuli poole. Ma taaskord, soovin vaid yhte ymbrikku ja paraku muuakse vaid kymneseid pakke. Kuna ma raakisin inglise keeles ja muuja ei osanud vaga imglise keelt, siis ta lihtsalt toi mulle tagaruumist yhe ymbriku. Leti alt nii oelda.

Hale ja naljakas.

1 comment:

Anonymous said...

jah, Tanel Jan, päris kurvad solgutused kui nii vaadata. juba milliseks on Lääs läinud.

Milline bürokraatia, jäikus, süsteemsus iga eluvaldkonna suhtes.

see meenutab Kafka juttu, kus sellesks et keisrini saada peab läbima palju ametikke, agga ikka keisrini ei jõuta.

mnjaa. kole see ametnike võim.

krahv