Tuesday, September 28, 2010

Riia, see vana hea-halb Riia!

Noh, lopuks joudsime Riiga! Kuhu mujale, eks ole. See Riia on ikka Riia. Midagi rohkem iseloomustavat on raske kirjutada. Olen juba varem kirjutanud, kuidas mul Riiaga pigem halvad mälestused on olnud, nüüd kordus see sama Jamesiga. Esiteks soovis ta ju raha vahetada ja rahavahetaja tegi räigelt vahelt... Midagi loomulikult tõendada ei saa. Teiseks, Riia vanalinna öine külastamine nädalavahetusel võib olla shokk, kui sa pole just ehk briti poissmees. Ühes vanalinna otsas on sul suur telk, milles paugub diskoklassika, nurga taga lõugab juba päris klassika, veel edasi ja juba uus tümakas. Suur lõbustuspark! Ilma tegeliku lõbuta. Olgu, anname andeks, sest hiljem jalutasime me vanalinnast väljas, kus meeleolu oli juba rahulikum ja ümbrus stiilsem - juugend.

Kaua siiski Riias ei pidutsenud, olime ikka väsinud.

Järgmine päev jalutasime Riias ringi koos ühe argentiinlasega. Lõbus oli. Olime turistid. Naljakas oli, kui otsisime kassiga maja. Seisime maja all ja vaatasime kaarti ja arutlesime, kus see maja võiks küll olla, sest paistis, et olime sellele nii lähedal. Nii 5 min pidasime plaani, siis ma äkki vaatasin ülesse ja - voila! - seisime maja all.

Kuigi olin seal juba kolmandat korda, avastasin ja nägin taaskord palju uut ja samas jäid ikka nägemata paar tänavat juugend-klassikat.

Riia on ikka Riia. Natuke on teda liiga palju - neoon-oranz tramm, neoon-rohelised turistirattad... Valjud tänavaületussignaalid, väga vali teadvustamine lennujaamas... Riia püüab liiga agaralt, et kohati tundub Riia olevat lausa ogar. Ja kallim võrreldes Vilniusega. Ja Riias on palju-palju vähem grafitit.

Lahkudes kogesime taas Riia ogarust, sest buss tegi ootamatu seisaku, mis tähendas, et saabumise asemel 10.50 joudsime Tartu 00.25. Muidugi mingit asjakohast infot ei jagatud.

Piiri oli nii hea ületada - nagu oleks euroopasse saabunud. Mul on hea meel, et tegime sellise Ida-Euroopa reisi, Eesti on ikka täiega Euroopa!

Üks austraalia sõber kirjeldas Ida-Eurooplasi järgnevalt: nad on oma tunnetes palju tõsisemad, samas kohati sentimentaalsed. Nad on rohkem heldemad kui nende Lääne-Eurooplastest eurooplased. Võta sa kinni, kuidas asjalood on.

Seega külastasime seekord Berliini, Varssavi, Vilniust, Riiat, taaskord Eestis.
Kõik need linnad, maad on erinevad... Ja maakera on ümmargune.