Friday, February 5, 2010

Elu vaatused mitmetes vaatustes

Ma pean ytlema, elu on nagu teater voi erinevad syrrealsed kaadrid. Film, mis ei taha ara loppeda. Ketrab ja ketrab ennast edasi. Pole kedagi, kes stopp nupule vajutaks.

Eile soitsin rattaga vaatama yhte maja. Unustasin oma mobiiltelefoni koju, seega ei tadnud ma kellaaega. Ma ei teadnud, kui kiiresti olin rattaga kohale soitnud. Voisin saabuda kas liiga vara voi liiga hilja. Maja oli inspekteerimiseks avatud vaid 15 minutit.

Markasin maja lahedal tanaval yhte naisterahvast, otsustasin tema kaest kella kysida. Ta ei teadnud kellaaega. Vaadates ringi, nagin tanavalopus ajalehepoodi (newsagent). See koht peab ju ometigi kellaaega teadma. Astusin poodi sisse. Seal oli muua. Vana naisterahvas, kes istus nurgas vanaaegse kassaaparaadi taga. Laksin tema juurde ja kysisin: "Kas te teate, mis kell on". Ta ei moistnud mind. Voib-olla oli asi minu eesti aksendis, voib-olla ei kysinud ma korrektselt. Poordusin ta poole uuesti: "Vabandage, kas te teate, mis kell on?". Vana naine vaatas mind kohmetunult. Otsustasin kysida uuesti, seekord osutades oma kaele, markides kohta, kus kell voiks kae peal asuda "Kas te teate mis kell praegu on?". Ta moistis mind, vaatas mind ja vastas: "Meil pole siin aega.".

Aksepteerisin vastust, sest poes polnud toepoolest kusagil kella seinal. Asusin poes niisama ringi vaatama. Riiulitel olid myygis ajakirjad ja ajalehed - vanad. Vaatsin edasi, eraldi riiul oli lastele moeldud tarvetega, pisemad manguasjad, pliiatsid jne., mille pakendid olid koik kolletunud. Kogu kaubavalikul laskus hall tolmukord. Vaatsin viimastkorda uudishimulikult ringi ning astusin poest valja. Seal toepoolest polnud aega. Voi kui oli, siis oli seal selle vana naise aeg.

2 comments:

Kaidi said...

"Seal oli muua." TJP, te peate rohkem eesti keeles kirjutama ja lugema. "seal oli müüja".
Ja kasuta oma arvuti täpitähti võimalusel ;)

Tanel Jan said...

Jep, huvitav... mäletan, et kõhkleisn selle sõna juures. Kas mu eesti keel hakkab tõesti hääbuma? Kui nii, siis nii...

Täpitähtede võimalus on vaid siis, kui olen arvuti taga, millele seadsin eesti tähestikuga klaviatuuri... aga seda arvutit saan kasutada vaid juhtmega internetis ja elektriühendusega, sest sel puudub wifi seade ja aku. Tuttav andis lihtsalt oma vana arvuti mulle, kuna minu oma langes varaste saagiks. Seega täpitähed jäävad luksuseks ja elektri+internetijuhtme olemasolu kasutusvõimalusse.