Wednesday, August 4, 2010

Lahkumine

Sel korral on lahkumine raskem... Kell on 21.21 ja ma pole veel pakkimisega alustanud. Lennuk väljub hommikul kell 8.20 - Tartust! Otsin igasugu muid tegevusi, kõik tundub põnevam ja olulisem kui taaskord pakkimine ja millegi lõpetamine. Sel korral on raskem...

Mõtlen isegi, et miks peab olemas olema selline tunne nagu armastus... Kas ongi üldse seda olemas? Sel korral tunnen, et ma ei lahku niisama, et ma ei põgene (nagu võis see olla esimesel korral) vaid, et ma lahkun kellegi juurde. Oma armastatu juurde. Mõtted lähevad isegi nii kaugele, et kui ta mulle Berliini lennujaama vastu ei tule, siis võtan esimese pileti ja sõidan Tartu tagasi.

Eestis on nii lihtne, palju lihtsam... Aga samas on asju, mis mulle siin ei meeldi. Mulle ei meeldi eesti marukonservatiivsus, see on lausa tagurlikkus. Uuendustele ei olda varmad. Kohati tundub, et 1.35 miljonit eestimaalast taovad endile rindu ja on uhked, et pisikene eesti ongi maailma naba ja kõik mis siin on, on ainuõige. Et justkui ülejäänud ~6 miljardit inimest elavad kõik mingi vale süsteemi järgi. Ometigi tunnen ma mujal vabadust enam. Seda vabadust, mida eestlased nii väga ihkasid, kuid mida ma ometigi siin ei tunneta. Ja ei tunneta ka rõõmu, kuigi ma ise olen loomuldasa rõõmus inimene.

Austraalias ei meeldi mulle üldine närvilisus. Seda on väga palju. Üksteisele ollakse kui koerad. Aga siiski on Austraalis rõõmu ja vabadust enam, sest inimesi on rohkem ja endasarnaseid on kergem üles leida.

Kuidas siis tõlgendada nõuannet, mis mulle ilmus unenäos tumedas kajata ruumis ja mis tungivalt lausus: "Otsusta ära, kas sa lähed edasi või astud paar sammu tagasi? Mina toetan sind igal juhul." See on minu vaba valik. Meil kõigil on alati vaba valik oma tuleviku käikude määramisel ja valikuid on meil alati enam kui üks. Alati.

Ja siinkohal meenub mulle üks suur avastus, milleni juhatas mind omal ajal mu magistritöö juhendaja Ruth Alas. Kui mul oli probleem, et kas lahendada küsimus nii või naa, siis Ruth ütles, tee nii ja naa, ühenda mõlemad, eesmärgiga, et saab kõige parem. 2 in 1.

Nii, et ma siis lähen ikkagi edasi, aga kui kedagi lennujaamas vastas ei ole, siis tulen tagasi. Sel korral ma järgnen armastusele, aga ma soovin teostada ka iseennast.

Mu viimane tänaõhtune pakkimiseelne grafitipraktika

3 comments:

Anonymous said...

Head teed!
Head jõudmist!
Maailm ei ole täiuslik ja kui olekski, siis oleks see täius võibolla kellegi teise tehtud ja ei sobiks sulle.
Eesti ei ole ka täiuslik, aga siinne alalhoidlikkus aitab meil olla ja jääda.
Hoia ennast.
Hoia oma keha, keha on su hinge kodu.
Hoia oma hinge.
Hoia kõike seda, mis sul on olemas ja ole tänulik.

Keegi su verele lähedane, kes soovib sulle head.

Anonymous said...

6 miljardit inimest elavadki vale süsteemi järgi.

The fallen Madonna with big boobs

:)

krahvi-härra

Kaidi said...

Naudi Berliini ja naudi maailma! See on sinu kodu!