Saturday, February 12, 2011

Dear Mr. Palgi


Kallis Hr. Palgi

Õnnitleme, Austraalia valitsus on andnud teile õiguse töötada.

Nüüd ei pea ma enam kartma juhuslikke kontrolle, sest mul on lubatud alates eilsest ametlikult töötada. Suurepärane, seda enam, et tööloa saamine osutus ülimalt kergeks protsessiks. Avalduse siiseviimisest alates vastati sisuliselt 24h jooksul ja positiivselt.
Avastasin, et mul on ka õigus riigipoolsele ravikindlustusele, olen ju kogu oma Austraalias viibimise aja olnud ilma ravikindlustuseta. Nüüd tuleb taaskord täita üks paber, üks vorm ja suur tõenäosus on, et saangi omale ravikindlustuse kah. Siis on elu nagu hernes. Tea kohe mida uute võimalustega peale hataka - haigeks jääda või uus ametlik töökoht otsida.

Tahaks küll ametivahetust, aga ei suuda veel välja mõelda, mis tööd teha sooviksin... Kui ei tea, ei saa töökoht sinuni ju tulla...

Tean, et tahan aidata, kas siis inimesi või loodust. Aitamine võib olla ka väga lihtne - nt. klienditeenindaja kusagil. Sooviks ka suhelda. Inimestega. Kontori mugavus on ka kutsuv, aga... Sooviks, midagi aktiivsemat ja sotsiaalsemat. Nüüd on mul pähkel, mida pureda.

+++++++++++++++

Melbourne's tundub sügis olevat saabunud. Kuigi jätkuvalt on suvi. Kohati sobib mulle sügisene päikeseline jahedus enam kui segane ja muutuv suvekuumus.

-------------------

James'i töökoht korraldas esilinastuse filmile "Countdown to Zero". See on dokumentaal tuumarelvastuse avastamisest ja levikust Maal. Oli hariv ja huvitav ülevaade. Kui keegi soovib tuumapommi ehitamiseks tuumamaterjale, siis Venemaa on koht, kust seda otsida. Maailmas on siiani üle 22 000 tuumapommi, millest tuhanded on häireolukorras, et koheselt lendu minna. Peale külma sõja lõppu pole tuumarelvastuse vähendamiseks sisuliselt midagi ette võetud. Pole see ju selline igapäeva küsimus, aga fakt on, et selline üksik tuumapomm võib hävitada kogu maailma.

Peale filmi kõneles meile ka Austraalia endine välisminister Gareth Evans. Hea kõne oli temapoolt. Hiljem, lobby-ruumis, astus ta meie juurde kiirele small-talkile. Küsisin ta käest, et mida väike eesti saaks teha sellises suures küsimuses. Ta vastas, et meil on hääl, nii Genevas (konverents tuumarelvastuse keelamiseks) kui ka ÜRO-s ja muudes organisatsioonides. Lihtsalt oma häält tuleb kasutada.

Tuumaenergia kohapealt on huvitav, et Eestimaa Rohelised soovivad eestisse tuumaelektrijaama. Esiteks ülemaailmselt leiavad rohelised, et tuumaenergia ei ole "roheline" lahendus ning teiseks on alati oht, et tuumaenergiat võidakse kuritarvitada hilisemalt tuumarikastamiseks pommide eesmärgil.

--------------------

Dr. Mr. Palgi, loodan, et saad siis aru, mida sa soovid siin teha. Või siis U2-likult "I still haven't found what I'm looking for".

Cheers! Bottoms up! :)

3 comments:

N said...

Juhhei :)
Ma kaalusin siin ka tükk aega, et kas otsustada roheliste või sotside kasuks. Aga rohelised on nii üllatuslikult jama ajanud viimasel ajal, et ma enam ei mõtlegi nende poolt hääletada.
Vaata kas või näiteks seda artiklit - www.postimees.ee/?id=386074.

Tanel Jan said...

Yep. Ma ise ka motlesin, et kas rohelised voi sotsid...
Aga Eestimaa Roheliste puhul ma annaksin justkui protestihaale teiste vastu, kuigi nende programmis on muidki vastuolusid... Kaasaarvatud artiklis esitatud nork, selgrootu seisukoht. Mida ma ei kannata poliitikute poolt.

Vahemalt sotsid tulid hiljem lagedale toetava avaldusega.

Nojah, martsini on veel aega.

Anonymous said...

õnnesoovid kaugelt Põhjamaalt!