Saturday, January 22, 2011

Mis toimub, mis toimub??

Andsin TV3-le intervjuu seoses üleujutustega Brisbane's:
http://www.tv3play.ee/program/tv3uudised
Osa 16, Brisabane'i uudis algab 11.23 min.

Enne Brisbane'i üleujutusi oli mul järgnev unenägu. Olin Tartus Emajõe Ärikeskuse torni otsas, seal oli ETV Tartu stuudio. Olin seal koos ühe toimetajaga. Ronisin täitsa torni otsa, seal lehvis Eesti sini-must-valge lipp. Pisut kartsin seal torni otsas olla. Otsustasin alla ronida, sest seal oli ka väga tuuline.

No vot, ja siis järgmine päev mõtlesin, et kirjutaks toimvast üleujutusest ülevaatliku loo ja saadaks eestisse, aga siis mõtlesin ümber. Sisetunne ütles, et pole mõtet lugu kirjutada. Hiljem andsin hoopis üllatuslikult intervjuu.

-----------

Esmaspäevast alates asusin taas tööle. Oeh, olen nüüd maganud igal öösel nagu titake... nii väsinud olen olnud. Kogu keha, luud ja kondid kaasa arvatud on ikka õhtuks omadega väga läbi olnud. Kuid mitte ainult töötamise tõttu, ka sotsiaalse elu tõttu. Tundub, et meil on palju kaljukitsedest sõpru ning ka Midsummer'i festival algas. Viimasest tulenevalt oleme pea igaõhtuselt külastanud mõnda näituse avamist.

-----------

Viisin immigratsiooni ametisse sisse ka oma de facto suhte paberid. Kokku tuli avaldusi koos lisadega päris suur patakas. Nüüd on see siis esitatud ja mul kuni otsuse tegemiseni aega siin maal seaduslikult olla järgnevad 6-9 kuud.

-----------

Ehk tuleb mul üks varasem unenägu taas interpreteerida, sest Shveits'i kolimine jääb siiski ära. James sai edasi küll teise vooru, aga inglise keele kõnelejate puhul võib rahvusvahelises konkuretsis takistuseks saada teiste keelte oskus. Seda eriti Shveitsi kontekstis, kus neil seal on koguni 4 ametlikku keelt. Aga pole hullu, sest tegelikkuses annabki see mulle aega siinse eluga enam koheneda. Olen ju teel saamaks esialgu veerandi osas austraallaseks. Mulle see mõte jätkuvalt meeldib. Täitsa kobe oleks omada kahte passi.

Aga unenäost. Nägin ju unes enne Jamesi soovi kandideerida töökohale Shveitshis, et maabusin Melbourne'i sarnasesse linna, kus oli nii euroopalikke vanu hooneid kui ka moodsaid pilvelõhkujaid. Saabusin linna, mis asus lahe ääres. Hiljem olin ühe pilvelõhkuja liftis, mis sõitis nii ülesse kui alla, nii vasakule kui paremale. Sel korral sõitis lift alla ja siis keeras vasakule või siis paremale...

Interpreteerin seda unenägu selliselt, et mu elu saab olema seotud Melbourne'ga ja liftis alla minek on ootusperiood seoses viisaga. Aga üldjoontes on mind siia juba vastu võetud. Ma elan siin ju juba kolmandat aastat. Uskumatu, eks ole.

Eelnevalt arvasin, et tegemist võis olla Genfiga, sest linnulennult on nii Genfi kui ka Melbourne'i vaade sarnane. Genf asub nimelt järve ääres, mis justkui lahesopp.

------------

Vaatame, kuhu me edasi jõuame. Juutidel on ütlus, et kui isegi Jumal ei tea, siis kuidas inimesed saavad teada. Mulle meeldib see ütlus. Kuigi mu elu on hetkel rahulik, korras ja voolav, tean, et sellega see ei piirdu. Palju katsumusi ootab veel ees. Selline on elu.

1 comment:

N said...

Nojah, mul saab varsti Tartus kaks aastat, aga see pole midagi erilist. Eesti on nii väike.
Naljakas on vaadata sind mingist teleklipist, justkui elaksid kusagil teisel planeedil.
Ma vahel mõtlen, et muu maailm eksisteerib ainult minu kujutluses.